13-11-2025 It Petear
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 1 Iepenjen
Voorzitter - F. Meindertsma
Voorzitter - F. Meindertsma
Agendapunt 2 Presintaasje - Ontwerp Parkear- en ferkearssirkulaasjeprogramma binnenstêd Dokkum
Dokkum overweegt grote veranderingen in verkeers- en parkeerbeleid
De gemeente Noardeast-Fryslân heeft ambitieuze plannen om de binnenstad van Dokkum aantrekkelijker en duurzamer te maken. Een nieuw verkeers- en parkeerprogramma moet de kwaliteit van de binnenstad verhogen van een 7 naar een 9. Het plan stuit echter op gemengde reacties.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In It Petear van de gemeenteraad van Noardeast-Fryslân werd het nieuwe verkeers- en parkeerprogramma voor de binnenstad van Dokkum gepresenteerd. Het programma, dat is opgesteld in samenwerking met de Werkgroep Binnenstad, richt zich op het verbeteren van de bereikbaarheid, verkeersveiligheid, leefbaarheid en duurzaamheid van de binnenstad. Een van de meest opvallende voorstellen is het autoluwer maken van de binnenstad en het verbeteren van de bewegwijzering naar randparkeerplaatsen. Daarnaast wordt er gekeken naar de mogelijkheid van een ondergrondse parkeervoorziening, wat zowel technische als financiële uitdagingen met zich meebrengt.
Gemengde reacties uit de raad
In de vergadering kwamen verschillende raadsleden aan het woord. F. Breeuwsma van de FNP uitte zijn zorgen over de handhaving van de nieuwe verkeersregels: "Ik haw in bytsje noed oer hoe't dat mei elkoar gebeure en plak fine sil." Hij suggereerde dat camera's wellicht zouden kunnen helpen bij het afdwingen van de regels. J. Dekkema van de ChristenUnie vroeg zich af waarom het fietsparkeren pas in 2035 volledig gerealiseerd zou zijn: "Is dat niet wel heel ver in de toekomst?"
Inspreker uit Dokkum kritisch
Inspreker Harry Steggerda, een inwoner van Dokkum, uitte zijn zorgen over de kosten van de voorgestelde ondergrondse parkeergarage. "Een parkeergarage kost ongeveer nog 46 miljoen. Ik tink dat at it klear is wol 60 miljoen wurden is," zei hij. Steggerda pleitte voor alternatieve oplossingen die minder kostbaar zijn en stelde voor om de parkeerplaatsen buiten de stad gratis te maken om de binnenstad aantrekkelijker te maken voor recreanten.
Toekomstige stappen
Het voorstel is nog niet definitief en de haalbaarheid van de plannen moet verder onderzocht worden. De planning is dat een uitvoeringsplan medio 2026 klaar is. De gemeenteraad zal op 4 december verder debatteren over het voorstel en op 18 december een besluit nemen.
De discussie over het nieuwe verkeers- en parkeerprogramma laat zien dat er nog veel vragen en zorgen zijn die moeten worden aangepakt voordat de plannen werkelijkheid kunnen worden. De gemeente staat voor de uitdaging om een balans te vinden tussen de wensen van bewoners, ondernemers en bezoekers, terwijl ze tegelijkertijd de binnenstad van Dokkum toekomstbestendig maakt.
Samenvatting
De gemeente Noardeast-Fryslân overweegt een nieuw verkeers- en parkeerprogramma voor de binnenstad van Dokkum. Dit programma richt zich op het verbeteren van de bereikbaarheid, verkeersveiligheid, leefbaarheid en duurzaamheid van de binnenstad. Het doel is om de kwaliteit van de binnenstad te verhogen van een 7 naar een 9. Belangrijke punten zijn het autoluwer maken van de binnenstad en het verbeteren van de bewegwijzering naar randparkeerplaatsen. Er wordt ook gekeken naar de mogelijkheid om parkeren te centreren in een ondergrondse parkeervoorziening, wat technische en financiële uitdagingen met zich meebrengt. De Werkgroep Binnenstad, bestaande uit diverse belanghebbenden, heeft een belangrijke rol gespeeld in het opstellen van het programma. Er is nog geen definitief besluit genomen, en de haalbaarheid van de plannen moet nog verder onderzocht worden. De planning is dat een uitvoeringsplan medio 2026 klaar is.
Dokkum oerwaget grutte feroarings yn ferkears- en parkearbelied
De gemeente Noardeast-Fryslân hat ambisjeuze plannen om de binnenstêd fan Dokkum oantrekliker en duorsumer te meitsjen. In nij ferkears- en parkearprogramma moat de kwaliteit fan de binnenstêd ferheegje fan in 7 nei in 9. It plan stjit lykwols op mingde reaksjes.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
In It Petear fan de gemeenteried fan Noardeast-Fryslân waard it nije ferkears- en parkearprogramma foar de binnenstêd fan Dokkum presintearre. It programma, dat opsteld is yn gearwurking mei de Wurkgroep Binnenstêd, rjochtet him op it ferbetterjen fan de berikberens, ferkearsfeiligens, leefberens en duorsumens fan de binnenstêd. Ien fan de meast opfallende foarstellen is it autoluwer meitsjen fan de binnenstêd en it ferbetterjen fan de bebuording nei rânparkearplakken. Derneist wurdt der sjoen nei de mooglikheid fan in ûndergrûnske parkearfoarsjenning, wat sawol technyske as finansjele útdagings mei him meibringt.
Mingde reaksjes út de ried
Yn de fergadering kamen ferskate riedsleden oan it wurd. F. Breeuwsma fan de FNP spruts syn soargen út oer de hanthavening fan de nije ferkearsregels: "Ik haw in bytsje noed oer hoe't dat mei elkoar gebeure en plak fine sil." Hy suggerearre dat kamera's miskien helpe koene by it ôftwingen fan de regels. J. Dekkema fan de ChristenUnie frege him ôf wêrom't it fytsparkearen pas yn 2035 folslein realisearre wêze soe: "Is dat net wol hiel fier yn de takomst?"
Ynspreker út Dokkum kritysk
Ynspreker Harry Steggerdaa, in ynwenner fan Dokkum, útspruts syn soargen oer de kosten fan de foarstelde ûndergrûnske parkeargaraazje. "In parkeargaraazje kostet sawat 46 miljoen. Ik tink dat at it klear wol 60 miljoen wurden is," sei er. Steggerda pleite foar alternative oplossingen dy't minder kostber binne en stelde foar om de parkearplakken bûten de stêd fergees te meitsjen om de binnenstêd oantrekliker te meitsjen foar rekreanten.
Takomstige stappen
It foarstel is noch net definityf en de helberens fan de plannen moat fierder ûndersocht wurde. De planning is dat in útfieringsplan mids 2026 klear is. De gemeenteried sil op 4 desimber fierder debattearje oer it foarstel en op 18 desimber in beslút nimme.
De diskusje oer it nije ferkears- en parkearprogramma lit sjen dat der noch in protte fragen en soargen binne dy't oanpakt wurde moatte foardat de plannen werklikheid wurde kinne. De gemeente stiet foar de útdaging om in lykwicht te finen tusken de winsken fan ynwenners, ûndernimmers en besikers, wylst se tagelyk de binnenstêd fan Dokkum takomstbestindich makket.
Samenvatting
De gemeente Noardeast-Fryslân oerwaget in nij ferkears- en parkearprogramma foar de binnenstêd fan Dokkum. Dit programma rjochtet him op it ferbetterjen fan de berikberens, ferkearsfeiligens, libbenskwaliteit en duorsumens fan de binnenstêd. It doel is om de kwaliteit fan de binnenstêd te ferheegjen fan in 7 nei in 9. Belangrike punten binne it autoluwer meitsjen fan de binnenstêd en it ferbetterjen fan de bebuording nei rânparkearplakken. Der wurdt ek sjoen nei de mooglikheid om parkearen te sintralisearjen yn in ûndergrûnske parkearfoarsjenning, wat technyske en finansjele útdagings mei him meibringt. De Wurkgroep Binnenstêd, besteande út ferskate belanghawwenden, hat in wichtige rol spile yn it opstellen fan it programma. Der is noch gjin definityf beslút nommen, en de helberens fan de plannen moat noch fierder ûndersocht wurde. De planning is dat in útfieringsplan mids 2026 klear is.
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel: Ontwerp Parkear- en ferkearssirkulaasjeprogramma binnenstêd Dokkum
Titel en Samenvatting:
Het voorstel heet "Ontwerp Parkear- en ferkearssirkulaasjeprogramma binnenstêd Dokkum". Het richt zich op het verbeteren van de mobiliteit en parkeersituatie in de binnenstad van Dokkum. Het doel is om de binnenstad autoluwer te maken, de bereikbaarheid te verbeteren en de leefbaarheid te verhogen. Dit wordt bereikt door het centreren van parkeerplaatsen buiten de binnenstad en het ontmoedigen van doorgaand verkeer. Het programma is een verdieping van het gemeentelijk mobiliteitsprogramma en is opgesteld in samenwerking met de Werkgroep Binnenstad.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, met duidelijke doelen en een overzicht van de te nemen maatregelen. Echter, de financiële dekking voor sommige onderdelen is nog niet geregeld, wat een belangrijk aspect is dat verder moet worden uitgewerkt.
Rol van de Raad:
De raad heeft een adviserende rol en kan wensen en bedenkingen kenbaar maken. Het uiteindelijke besluit ligt bij het college, maar de raad wordt betrokken bij de besluitvorming.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de mate van autoluwheid in de binnenstad en de concentratie van parkeerplaatsen. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de financiële prioritering van de voorgestelde maatregelen.
SMART-Analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van doelen zoals het verhogen van de binnenstadskwaliteit van een 7 naar een 9. Echter, de tijdsgebondenheid en haalbaarheid zijn minder duidelijk, vooral gezien de financiële onzekerheden.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om geen wensen en bedenkingen kenbaar te maken over het ontwerp, zoals voorgesteld door het college.
Participatie:
Er is intensieve samenwerking geweest met de Werkgroep Binnenstad, die een belangrijke adviesrol heeft gehad. Verdere participatie van bewoners en belanghebbenden is gepland bij de uitvoering van de maatregelen.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, gezien de focus op een autoluwer en leefbaarder binnenstad, wat bijdraagt aan een betere leefomgeving.
Financiële Gevolgen:
Er zijn financiële uitdagingen, vooral voor de centrale parkeervoorziening. Er is nog geen volledige financiële dekking voor alle onderdelen, en een uitvoeringsplan moet nog worden opgesteld om de benodigde middelen in kaart te brengen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Binnenstad Dokkum Parkear- en ferkearssirkulaasjeprogramma Mobiliteitsdoelstellingen Autoluw Randparkeerplaatsen Werkgroep Binnenstad Fietsparkeren Omgevingsvisie Verkeersveiligheid LeefbaarheidVerfijning van de zoekopdracht:
Dossier maken
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
Voorzitter - F. Meindertsma
Inspreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
F. Breeuwsma - Fryske Nasjonale Partij (FNP)
Voorzitter - F. Meindertsma
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
J. Dekkema - ChristenUnie (CU)
Voorzitter - F. Meindertsma
Spreker Raad
J. Dekkema - ChristenUnie (CU)
Voorzitter - F. Meindertsma
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
J. Nutma - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
L. Sijtsma - Christen-Democratisch Appèl (CDA)
L. Sijtsma - Christen-Democratisch Appèl (CDA)
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Inspreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
Spreker Raad
A. Braaksma - Gemeentebelangen Noardeast-Fryslân
Spreker Raad
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
Voorzitter - F. Meindertsma
F. Breeuwsma - Fryske Nasjonale Partij (FNP)
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
J. Nutma - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
A. Braaksma - Gemeentebelangen Noardeast-Fryslân
Agendapunt 3 Presintaasje - Startnotitie Noordelijke stadsentree: Haalbaarheidsonderzoek ondergrondse parkeergarage Panwurklocatie
Ondergrondse parkeergarage in Dokkum: een ambitieus plan met een stevig prijskaartje
De gemeente Noardeast-Fryslân overweegt een haalbaarheidsonderzoek naar een ondergrondse parkeergarage bij de Panwurklocatie in Dokkum. Het onderzoek kost € 690.000 en moet de binnenstad aantrekkelijker maken en de economische functie versterken. De gemeenteraad debatteerde over de noodzaak en de kosten van dit onderzoek.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de raadsvergadering van de gemeente Noardeast-Fryslân werd een voorstel besproken om een haalbaarheidsonderzoek te starten naar een ondergrondse parkeergarage bij de Panwurklocatie in Dokkum. Het plan, dat € 690.000 zou kosten, heeft als doel de binnenstad aantrekkelijker te maken en de economische functie te versterken. De parkeergarage zou onder de stadsgracht komen, waardoor de looproute naar de binnenstad korter wordt. Dit moet de verbinding tussen de stadsentree en de binnenstad verbeteren.
Wethouder Braaksma benadrukte het belang van het project: "Wy wolle it toerisme fergrutsje en de binnenstêd oantrekliker meitsje." Hij wees erop dat de huidige parkeercapaciteit niet voldoende is en dat er behoefte is aan nieuwe oplossingen. "De opdrachten komme by jim út de ried wei, en wy moatte der wat mei dwaan," voegde hij toe.
De discussie in de raad was levendig, met vragen over de kosten en de haalbaarheid van het project. S.J. Vogelzang van Liberaal Noardeast-Fryslân uitte zijn zorgen over de financiële haalbaarheid: "Ondergronds is vreselijk duur. Hoeveel gemeenten zijn eigenlijk eigenaar van een parkeergarage?" Hij vroeg zich af of de investering wel terugverdiend kan worden.
J. Dekkema van de ChristenUnie vroeg zich af of de uitgangspunten van het onderzoek nog actueel zijn, gezien de veranderingen in winkelgedrag sinds de coronapandemie. "Kloppen de uitgangspunten nog?" vroeg hij zich af.
F. Breeuwsma van de Fryske Nasjonale Partij stelde voor om eerst een overzicht te krijgen van alle plannen van de gemeente voordat er meer geld aan onderzoek wordt uitgegeven. "Wy binne hartstikke ambisjeus, mar wy moatte ek prioriteiten stelle," zei hij.
Wethouder Braaksma verzekerde de raad dat het onderzoek in fasen zou worden uitgevoerd, met een eerste tranche van € 250.000 om de technische en financiële haalbaarheid te onderzoeken. "Der wurdt net earder mear jild útjûn as wy witte dat it kin," benadrukte hij.
Het debat zal op 4 december worden voortgezet, waarna de gemeenteraad een definitief besluit zal nemen over het voorstel. De uitkomst van dit onderzoek kan grote gevolgen hebben voor de toekomst van de binnenstad van Dokkum en de economische ontwikkeling van de regio.
Samenvatting
De gemeente Noardeast-Fryslân overweegt een haalbaarheidsonderzoek naar een ondergrondse parkeergarage bij de Panwurklocatie in Dokkum. Dit onderzoek zou € 690.000 kosten. Het doel is om de binnenstad van Dokkum aantrekkelijker te maken en de economische functie te versterken. De parkeergarage zou onder de stadsgracht komen, waardoor de looproute naar de binnenstad korter wordt. Dit moet de verbinding tussen de stadsentree en de binnenstad verbeteren. Een supermarkt bij de stadsentree zou als publiekstrekker dienen. De huidige parkeergarage is grotendeels gesloopt, dus er is behoefte aan nieuwe parkeercapaciteit. Het plan is om de bovengrondse ruimte vrij te maken voor andere ontwikkelingen zoals groen en retail. De gemeenteraad moet nog beslissen over het voorstel voor het haalbaarheidsonderzoek.
Underground parkeergarage yn Dokkum: in ambisjeus plan mei in stevich priiskaartsje
De gemeente Noardeast-Fryslân oerwaget in haalberensûndersyk nei in ûndergrûnske parkeargaraazje by de Panwurklokaasje yn Dokkum. It ûndersyk kostet € 690.000 en moat de binnenstêd oantrekliker meitsje en de ekonomyske funksje fersterkje. De gemeenteried debattearre oer de needsaak en de kosten fan dit ûndersyk.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tidens de riedsgearkomste fan de gemeente Noardeast-Fryslân waard in foarstel besprutsen om in helberensûndersyk te starten nei in ûndergrûnske parkeargaraazje by de Panwurklokaasje yn Dokkum. It plan, dat € 690.000 kostje soe, hat as doel de binnenstêd oantrekliker te meitsjen en de ekonomyske funksje te fersterkjen. De parkeargaraazje soe ûnder de stedsgrêft komme, wêrtroch't de rûte nei de binnenstêd koarter wurdt. Dit moat de ferbining tusken de stêdsynrin en de binnenstêd ferbetterje.
Wethâlder Braaksma beklamme it belang fan it projekt: "Wy wolle it toerisme fergrutsje en de binnenstêd oantrekliker meitsje." Hy wiisde derop dat de hjoeddeiske parkearkapasiteit net foldwaande is en dat der ferlet is fan nije oplossingen. "De opdrachten komme by jim út de ried wei, en wy moatte der wat mei dwaan," foege hy ta.
De diskusje yn de ried wie libben, mei fragen oer de kosten en de helberens fan it projekt. S.J. Vogelzang fan Liberaal Noardeast-Fryslân útspruts syn soargen oer de finansjele helberens: "Undergrûnsk is ferskriklik djoer. Hoefolle gemeenten binne eins eigener fan in parkeargaraazje?" Hy frege him ôf oft de ynvestearring wol weromfertsjinne wurde kin.
J. Dekkema fan de ChristenUnie frege him ôf oft de útgongspunten fan it ûndersyk noch aktueel binne, sjoen de feroarings yn winkelgedrach sûnt de coronapandemy. "Klopje de útgongspunten noch?" frege hy him ôf.
F. Breeuwsma fan de Fryske Nasjonale Partij stelde foar om earst in oersjoch te krijen fan alle plannen fan de gemeente foardat der mear jild oan ûndersyk útjûn wurdt. "Wy binne hartstikke ambisjeus, mar wy moatte ek prioriteiten stelle," sei hy.
Wethâlder Braaksma fersekere de ried dat it ûndersyk yn fazen útfierd wurde soe, mei in earste tranje fan € 250.000 om de technyske en finansjele helberens te ûndersykjen. "Der wurdt net earder mear jild útjûn as wy witte dat it kin," beklamme hy.
It debat sil op 4 desimber fuortset wurde, wêrnei't de gemeenteried in definityf beslút nimme sil oer it foarstel. De útkomst fan dit ûndersyk kin grutte gefolgen hawwe foar de takomst fan de binnenstêd fan Dokkum en de ekonomyske ûntwikkeling fan de regio.
Samenvatting
De gemeente Noardeast-Fryslân oerwaget in haalberensûndersyk nei in ûndergrûnske parkeargaraazje by de Panwurklokaasje yn Dokkum. Dit ûndersyk soe € 690.000 kostje. It doel is om de binnenstêd fan Dokkum oantrekliker te meitsjen en de ekonomyske funksje te fersterkjen. De parkeargaraazje soe ûnder de stedsgrêft komme, wêrtroch't de rûte nei de binnenstêd koarter wurdt. Dit moat de ferbining tusken de stêdsynrin en de binnenstêd ferbetterje. In supermerk by de stêdsynrin soe as publykslûker tsjinje. De hjoeddeiske parkeargaraazje is foar in grut part sloopt, dus der is ferlet fan nije parkearkapasiteit. It plan is om de boppegrûnske romte frij te meitsjen foar oare ûntwikkelings lykas grien en retail. De gemeenteried moat noch beslute oer it foarstel foar it haalberensûndersyk.
-
Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Haalbaarheidsonderzoek Ondergrondse parkeergarage Panwurklocatie Noordelijke Stadsentree Binnenstad Dokkum Supermarkt Bezoekersstromen Detailhandelsstructuurvisie Regionale ontsluiting Stedelijke ontwikkelingVerfijning van de zoekopdracht:
Dossier maken -
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel: Haalbaarheidsonderzoek Ondergrondse Parkeergarage Panwurklocatie
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Startnotitie Noordelijke stadsentree: Haalbaarheidsonderzoek ondergrondse parkeergarage Panwurklocatie". Het doel is om de haalbaarheid van een ondergrondse parkeergarage te onderzoeken, die de parkeercapaciteit in Dokkum moet vergroten en de noordelijke stadsentree moet versterken. Het onderzoek richt zich op technische, ruimtelijke en financiële aspecten en presenteert een voorkeursvariant voor verdere besluitvorming. De kosten van het onderzoek bedragen € 690.000 en worden gedekt uit de bestemmingsreserve Ontwikkelfonds.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een duidelijke beschrijving van de doelen, de noodzaak van het onderzoek, de financiële dekking en de stappen die genomen moeten worden. Echter, details over de participatie van stakeholders en de duurzaamheid van het project zijn beperkt.
Rol van de Raad:
De raad moet het voorstel goedkeuren en de kosten van het haalbaarheidsonderzoek dekken uit de bestemmingsreserve. De raad speelt een cruciale rol in het besluitvormingsproces, vooral bij de go/no-go beslissingen na de QuickScan.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of de investering in het haalbaarheidsonderzoek gerechtvaardigd is gezien de kosten en de potentiële impact op de binnenstad. Er moet ook een keuze worden gemaakt over de concentratie van parkeercapaciteit op de Panwurklocatie.
SMART-Analyse en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van de doelen en de financiële dekking. Het is tijdgebonden met een duidelijke planning. Echter, de haalbaarheid en relevantie van de doelen zijn afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de afhankelijkheid van externe factoren zoals private partners en subsidies kan een risico vormen.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de startnotitie vast te stellen en de kosten van het onderzoek te dekken uit de bestemmingsreserve.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat een communicatieplan zal worden gemaakt en dat belangrijke stakeholders betrokken zullen worden, maar biedt geen gedetailleerde participatiestrategie.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel, hoewel de ondergrondse parkeergarage ruimte vrijmaakt voor bovengrondse ontwikkelingen, wat indirect kan bijdragen aan duurzame stedelijke ontwikkeling.
Financiële Gevolgen:
De kosten van het haalbaarheidsonderzoek bedragen € 690.000 en worden gedekt uit een bestaande reservering van € 4.140.000 in het Ontwikkelfonds. Er zijn aanzienlijke investeringen nodig voor de bouw van de parkeergarage, geschat tussen € 42,4 en € 47,7 miljoen, waarvoor toekomstige financiering en mogelijke bijdragen van private partners en subsidies worden onderzocht.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Ondergrondse parkeergarage Panwurklocatie Haalbaarheidsonderzoek Noordelijke stadsentree Parkeervoorziening Binnenstadsvisie Centrale As Parkeercapaciteit Ontwikkelfonds CombinatiebezoekVerfijning van de zoekopdracht:
Dossier maken
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
S.J. Vogelzang - Liberaal Noardeast-Fryslân (LNF)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
S.J. Vogelzang - Liberaal Noardeast-Fryslân (LNF)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
J. Dekkema - ChristenUnie (CU)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
F. Breeuwsma - Fryske Nasjonale Partij (FNP)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
J. Nutma - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
L. Sijtsma - Christen-Democratisch Appèl (CDA)
Onbekende spreker
L. Sijtsma - Christen-Democratisch Appèl (CDA)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
S. Keizer - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
S. Keizer - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Voorzitter - F. Meindertsma
S. Keizer - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
M. van der Staal - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
M. van der Staal - Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
F. Breeuwsma - Fryske Nasjonale Partij (FNP)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
Voorzitter - F. Meindertsma
Onbekende spreker
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
J.H. Lammering - Partij van de Arbeid (PvdA)
Voorzitter - F. Meindertsma
A.A. Buwalda - Fryske Nasjonale Partij (FNP)
Onbekende spreker
Voorzitter - F. Meindertsma
Voorzitter - F. Meindertsma
Voorzitter - F. Meindertsma
00:59:17 - 01:20:22 - 01:21:06 - 01:25:45 - 01:26:46 - 01:30:29 - 01:33:24 - 01:35:48 - 01:37:17 - 01:39:10 - 01:40:01 - 01:40:29 - 01:45:31 - 01:48:55 - 01:50:53 - 01:51:09 - 01:51:43 - 01:53:25 - 01:54:42 - 01:56:32 - 01:57:54 - 01:59:48 - 02:00:07 - 02:01:08 - 02:01:43