16-06-2022 It Petear
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 3.a Jaarrekening 2021
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Noardeast-Fryslân betreft de vaststelling van de jaarstukken 2021. De raad wordt gevraagd om de jaarstukken vast te stellen en akkoord te gaan met een overschrijding van kredieten zoals vermeld in bijlage 4 van het bijlagenboek. Daarnaast wordt voorgesteld om vanuit de resultaatbestemming verschillende reserveringen te maken: € 588.000 voor organisatorische knelpunten, € 3,5 miljoen voor de ontvlechting van de samenwerking met de gemeente Dantumadiel, € 1,9 miljoen voor de uitvoering van het coalitieakkoord "Ferbûn mei de Mienskip", en € 700.000 voor de tijdelijke extra formatie van wethouders. Het resultaat van de jaarstukken is € 6,7 miljoen positief, wat € 2,6 miljoen gunstiger is dan de bijgestelde begroting. De vastgestelde jaarstukken moeten voor 15 juli 2022 bij de Provincie worden ingediend om aan de wettelijke verplichtingen te voldoen.
Samenvatting
It riedsfoarstel fan de gemeente Noardeast-Fryslân hat te krijen mei it fêststellen fan de jierstikken 2021. De ried wurdt frege om de jierstikken fêst te stellen en akkoart te gean mei in oerskriding fan kredyten sa't neamd yn bylage 4 fan it bylagenboek. Dêrneist wurdt foarsteld om fanút de resultaatbestimming ferskate reserveringen te meitsjen: € 588.000 foar organisatoaryske knelpunten, € 3,5 miljoen foar de ûntflechting fan de gearwurking mei de gemeente Dantumadiel, € 1,9 miljoen foar de útfiering fan it koalysjeakkoart "Ferbûn mei de Mienskip", en € 700.000 foar de tydlike ekstra formatie fan wethâlders. It resultaat fan de jierstikken is € 6,7 miljoen posityf, wat € 2,6 miljoen gunstiger is as de bystelde begrutting. De fêststelde jierstikken moatte foar 15 july 2022 by de Provinsje yntsjinne wurde om oan de wetlike ferplichtingen te foldwaan.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft de "Jaarstukken 2021" van de gemeente Noardeast-Fryslân. Het raadsvoorstel vraagt de raad om de jaarstukken 2021 vast te stellen, akkoord te gaan met de overschrijding van kredieten, en diverse financiële reserveringen te maken vanuit de resultaatbestemming. Deze reserveringen zijn bedoeld voor organisatorische knelpunten, de ontvlechting van de samenwerking met de gemeente Dantumadiel, de uitvoering van het coalitieakkoord "Ferbûn mei de Mienskip", en de tijdelijke uitbreiding van de formatie van wethouders.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is volledig in de zin dat het alle benodigde financiële details en argumenten bevat. Het biedt een uitgebreide uitleg van de financiële resultaten en de noodzaak van de voorgestelde reserveringen.
Rol van de Raad:
De raad moet de jaarstukken 2021 vaststellen en beslissen over de voorgestelde financiële reserveringen en kredietenoverschrijdingen. Dit is een belangrijke rol, aangezien het de financiële planning en prioriteiten van de gemeente voor de komende jaren beïnvloedt.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de prioritering van financiële middelen, zoals het al dan niet instellen van bestemmingsreserves voor specifieke doelen zoals ontvlechting en coalitieakkoorduitvoering. Dit vereist een afweging van de financiële risico's en voordelen.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van financiële bedragen en doelen. Het is tijdgebonden met duidelijke deadlines, zoals de indiening van de jaarstukken voor 15 juli 2022. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de jaarstukken 2021 vast te stellen en akkoord te gaan met de voorgestelde financiële reserveringen en kredietenoverschrijdingen.
Participatie:
Er is geen specifieke vermelding van participatie van burgers of andere belanghebbenden in het voorstel.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
Het voorstel heeft aanzienlijke financiële gevolgen, waaronder reserveringen van miljoenen euro's voor verschillende doelen. De dekking komt uit de resultaatbestemming van het positieve financiële resultaat van 2021. De financiële gevolgen zijn gedetailleerd beschreven in de argumentatie van het voorstel.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Jaarstukken 2021 Resultaatbestemming Ontvlechting Coalitieakkoord "Ferbûn mei de Mienskip" Bestemmingsreserve Organisatorische knelpunten Kredieten overschrijding Formatie wethouders Algemene reserve CentrumregelingVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 3.b 1e tussentijdse rapportage 2022
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Noardeast-Fryslân betreft de aanpassing van de begroting op basis van de 1e tussentijdse rapportage van 2022. De rapportage toont een negatief resultaat van € 448.000, dat ten laste van het begrotingsresultaat wordt gebracht, waardoor de begroting voor 2022 op een positief resultaat van € 3,3 miljoen uitkomt. De raad wordt voorgesteld om diverse investeringskredieten te verhogen, waaronder € 30.000 voor een dam in Dokkum, € 52.000 voor de Molenkampsbrug in Kollum, en € 976.500 voor keerwanden aan de Westersingel in Dokkum. Daarnaast wordt voorgesteld het afschrijvingsbeleid uit te breiden met een termijn van 50 jaar voor stalen damwanden, en het krediet voor elektrische auto's en laadpalen te verhogen. Ook wordt voorgesteld de reserve Coronacompensatie op te heffen en het saldo toe te voegen aan de Algemene reserve. De besluiten zijn genomen tijdens de raadsvergadering op 7 juli 2022.
Samenvatting
It riedsfoarstel fan de gemeente Noardeast-Fryslân hat te krijen mei de oanpassing fan de begrutting op basis fan de 1e tuskenrapportaazje fan 2022. De rapportaazje lit in negatyf resultaat sjen fan € 448.000, dat ten koste fan it begruttingsresultaat brocht wurdt, wêrtroch de begrutting foar 2022 útkomt op in posityf resultaat fan € 3,3 miljoen. De ried wurdt foarsteld om ferskate ynfesteringskredyten te ferheegjen, ûnder oaren € 30.000 foar in dam yn Dokkum, € 52.000 foar de Molenkampsbrêge yn Kollum, en € 976.500 foar kearwanden oan de Westersingel yn Dokkum. Dêrneist wurdt foarsteld om it ôfskriuwingsbelied út te wreidzjen mei in termyn fan 50 jier foar stielen damwanden, en it kredyt foar elektryske auto's en laadpalen te ferheegjen. Ek wurdt foarsteld om de reserve Coronakompensaasje op te heffen en it saldo ta te foegjen oan de Algemiene reserve. De besluten binne nommen tiidens de riedsfergadering op 7 july 2022.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "1e tussentijdse rapportage 2022". Het voorstel betreft een aanpassing van de begroting op basis van de eerste tussentijdse rapportage van 2022. Het bevat meerdere financiële wijzigingen, waaronder een verhoging van investeringskredieten voor infrastructuurprojecten en elektrische voertuigen, en het opheffen van de reserve Coronacompensatie. Het doel is om de begroting aan te passen aan de actuele financiële situatie en toekomstige investeringen te faciliteren.
Oordeel over de volledigheid:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het gedetailleerde financiële wijzigingen en de redenen daarvoor bevat. Het biedt een overzicht van de benodigde aanpassingen en de financiële impact daarvan.
Rol van de raad:
De raad moet de voorgestelde begrotingswijzigingen goedkeuren. Dit omvat het autoriseren van de financiële aanpassingen en het opheffen van de reserve Coronacompensatie.
Politieke keuzes:
De raad moet beslissen over de prioritering van investeringen, zoals infrastructuurprojecten en verduurzaming van het wagenpark. Ook moet de raad bepalen of het opheffen van de reserve Coronacompensatie gerechtvaardigd is.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en meetbaar in termen van financiële bedragen en doelen. Het is tijdgebonden met een focus op de begroting van 2022. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de raad:
De raad moet besluiten om de voorgestelde begrotingswijzigingen goed te keuren, inclusief de financiële aanpassingen en het opheffen van de reserve Coronacompensatie.
Participatie:
Het voorstel vermeldt geen specifieke participatie van burgers of andere belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is relevant, gezien de investering in elektrische voertuigen en laadpalen, wat bijdraagt aan de verduurzaming van het gemeentelijk wagenpark.
Financiële gevolgen:
De financiële gevolgen omvatten een negatief resultaat van € 448.000, dat ten laste komt van het begrotingsresultaat. De begroting blijft echter positief met € 3,3 miljoen. De dekking van de extra investeringen wordt deels gerealiseerd door het aanpassen van de meerjarenraming en het opheffen van de reserve Coronacompensatie.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Tussentijdse rapportage Begrotingswijziging Investeringkrediet Stalen damwand Vervangingsinvesteringen Elektrische auto’s Laadpalen Coronacompensatie Afschrijvingsbeleid MateriaalkostenVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 3.c Perspectiefnota 2023 -2026
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Noardeast-Fryslân betreft de Perspectiefnota 2023-2026, die dient als financieel kader voor de begroting van 2023. De raad wordt gevraagd om kennis te nemen van deze nota en de begroting voor 2023 op te stellen volgens de daarin opgenomen financiële uitgangspunten. De nota bevat autonome ontwikkelingen en noodzakelijke extra uitgaven, en ondanks eerdere verwachtingen van bezuinigingen, toont het financieel perspectief positieve cijfers, mede dankzij een gunstige meicirculaire. Er is echter onzekerheid over de rijksbijdragen na 2025. Het college wil de raad betrekken bij de uitwerking van wensen vanuit de ambtelijke organisatie en het Coalitieakkoord, zoals het instellen van een duurzaamheidsfonds of extra investeringen in woningbouw. De planning voor de begrotingsprocedure omvat onder andere een begrotingsmarkt en de mogelijkheid voor de raad om technische vragen in te dienen. De uiteindelijke vaststelling van de begroting is gepland voor november 2022.
Samenvatting
It riedsfoarstel fan de gemeente Noardeast-Fryslân hat betrekking op de Perspectiefnota 2023-2026, dy't tsjinje as finansjeel kader foar de begrutting fan 2023. De ried wurdt frege om kennis te nimmen fan dizze nota en de begrutting foar 2023 op te stellen neffens de dêryn opnommen finansjele útgongspunten. De nota befettet autonome ûntwikkelingen en needsaaklike ekstra útjouwerijen, en ûndanks eardere ferwachtingen fan besunigingen, toant it finansjeel perspektyf positive sifers, mei tank oan in gunstige mei-sirkulêre. Der is lykwols ûnwisheid oer de ryksbydragen nei 2025. It kolleezje wol de ried belûke by de útwurking fan winsken fanút de amtlike organisaasje en it Koalysjeakkoart, lykas it ynstellen fan in duorsumensfûns of ekstra ynfestearringen yn wenningbou. De planning foar de begruttingproseduere befettet ûnder oaren in begruttingmerk en de mooglikheid foar de ried om technyske fragen yn te tsjinjen. De úteinlike fêststelling fan de begrutting is pland foar novimber 2022.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Perspectiefnota 2023-2026
Samenvatting: De Perspectiefnota 2023-2026 van de gemeente Noardeast-Fryslân schetst het financiële kader voor de komende jaren en dient als basis voor de begroting van 2023. De nota bevat autonome ontwikkelingen en onvermijdbare extra uitgaven. Ondanks eerdere verwachtingen van bezuinigingen, toont de nota een positief financieel perspectief, mede dankzij een gunstige meicirculaire. De nota vraagt de raad om input over de besteding van middelen, zoals het instellen van een duurzaamheidsfonds of investeringen in woningbouw. De uiteindelijke besluitvorming over nieuw beleid vindt plaats bij de begrotingsbehandeling in het najaar.
Oordeel over de Volledigheid
Het voorstel is volledig in de zin dat het de financiële situatie en de uitgangspunten voor de begroting 2023 duidelijk uiteenzet. Het biedt echter geen gedetailleerde plannen voor specifieke beleidsinitiatieven, aangezien deze later in het jaar worden besproken.
Rol van de Raad
De raad wordt gevraagd om kennis te nemen van de perspectiefnota en om de begroting 2023 op te laten stellen op basis van de daarin opgenomen financiële uitgangspunten. De raad speelt een adviserende rol in het bepalen van prioriteiten voor toekomstige investeringen.
Politieke Keuzes
De raad moet keuzes maken over de prioritering van investeringen, zoals het al dan niet instellen van een duurzaamheidsfonds, het versterken van Dorpen- en Wijkenfondsen, of extra investeringen in woningbouw.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is niet volledig SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden) omdat het geen specifieke doelen of meetbare resultaten bevat. Het biedt een financieel kader zonder concrete actiepunten of tijdlijnen voor specifieke beleidsinitiatieven.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om kennis te nemen van de perspectiefnota en om de begroting 2023 op te laten stellen op basis van de financiële uitgangspunten in de nota.
Participatie
Er is geen specifieke vermelding van participatie in het voorstel. De raad wordt echter uitgenodigd om input te geven over de besteding van middelen, wat een vorm van participatie kan zijn.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is een relevant onderwerp, aangezien de raad wordt gevraagd om te overwegen of er een duurzaamheidsfonds moet worden ingesteld.
Financiële Gevolgen
De financiële gevolgen worden in de perspectiefnota geschetst, maar specifieke details over de dekking van eventuele nieuwe uitgaven worden niet gegeven. De nota benadrukt dat de financiële situatie positief is, maar dat er onzekerheid bestaat over de rijksbijdragen na 2025.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Perspectiefnota 2023-2026 Begroting 2023 Financiële uitgangspunten Autonome ontwikkelingen Onuitstelbare uitgaven Rijksbijdragen Coalitieakkoord ‘Ferbûn mei de Mienskip’ Duurzaamheidsfonds Dorpen- en Wijkenfondsen Woningbouw investerenVerfijning van de zoekopdracht:
Agendapunt 2 Presentatie Impactonderzoek voorstel verlenen toestemming opheffen centrumregeling
Gemeente Noardeast-Fryslân beëindigt samenwerking met Dantumadiel
Na een grondige evaluatie en impactonderzoek heeft de gemeenteraad van Noardeast-Fryslân besloten om de centrumregeling met Dantumadiel op te heffen. De samenwerking, die ooit begon met hoge verwachtingen, bleek onvoldoende meerwaarde te bieden.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de raadsvergadering van 23 juni 2022 werd het voorstel om de centrumregeling tussen Noardeast-Fryslân en Dantumadiel te beëindigen, uitvoerig besproken. De evaluatie en het impactonderzoek, uitgevoerd door bureau Lysias, concludeerden dat de samenwerking niet de beoogde voordelen opleverde. "Het is eigenlijk een triest einde van de samenwerking die we ooit begonnen met het idee van één krachtige organisatie," aldus André Hover, die de presentatie over de ontvlechting verzorgde.De centrumregeling, die sinds 2015 van kracht was, had als doel om de ambtelijke krachten van beide gemeenten te bundelen. Echter, de evaluatie wees uit dat beide gemeenten geen toekomst meer zagen in deze vorm van samenwerking. "De voordelen die we van tevoren beoogden, werden niet gerealiseerd," verklaarde wethouder Johannes Kramer.
Tijdens het debat werden zorgen geuit over de personele gevolgen van de ontvlechting. De ondernemingsraad had aandachtspunten en risico's benoemd, vooral met betrekking tot de personele gevolgen. "We willen zoveel mogelijk naar een vrijwillige overgang van personeel," benadrukte de heer Verbunt, verantwoordelijk voor de personele zaken.
De raad vroeg zich af of het niet inefficiënt was om eerst te ontvlechten en vervolgens weer op bepaalde gebieden samen te werken. "Waarom zou je dat continueren?" vroeg raadslid Halbesma van het CDA. Wethouder De Vries antwoordde dat er in de nieuwe situatie wellicht ruimte is voor samenwerking op specifieke gebieden, zoals huisvuilinzameling en gemeentewerken, maar dat dit zorgvuldig moet worden afgewogen.
De provincie speelt een begeleidende rol in het proces, maar heeft zich verder niet inhoudelijk uitgelaten over de ontvlechting. De voorbereidingen voor de ontvlechting zijn inmiddels gestart, met als doel dat beide gemeenten per 1 januari 2024 zelfstandig verder kunnen. De financiële consequenties worden nog nader bepaald in een op te stellen opheffingsplan.
Met het besluit om de centrumregeling op te heffen, zetten Noardeast-Fryslân en Dantumadiel een punt achter een samenwerking die ooit begon met hoge verwachtingen, maar uiteindelijk niet de gewenste resultaten opleverde.
Samenvatting
Het raadsvoorstel van de gemeente Noardeast-Fryslân betreft het verlenen van toestemming voor het opheffen van de centrumregeling tussen de gemeenten Noardeast-Fryslân en Dantumadiel. Na een evaluatie van de samenwerking en een impactonderzoek door bureau Lysias, is geconcludeerd dat de centrumregeling onvoldoende meerwaarde biedt. Het rapport van het impactonderzoek is formeel voor kennisgeving aangenomen en de raad wordt gevraagd het college toestemming te verlenen voor de opheffing. Hoewel de ontvlechting risico's met zich meebrengt, zijn deze in kaart gebracht en afgewogen. De financiële consequenties worden nader bepaald in een op te stellen opheffingsplan. De voorbereidingen voor de ontvlechting starten, zodat beide gemeenten per 1 januari 2024 zelfstandig verder kunnen. Het besluit is genomen in de raadsvergadering van 23 juni 2022.
Gemeente Noardeast-Fryslân einiget gearwurking mei Dantumadiel.
Nei in grûnige evaluasje en ympaktûndersyk hat de gemeenteried fan Noardeast-Fryslân besletten om de sintrumregeling mei Dantumadiel op te heffen. De gearwurking, dy't eartiids begûn mei hege ferwachtingen, bliken net genôch mearwearde te bieden.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de riedsfergadering fan 23 juny 2022 waard it foarstel om de sintrumregeling tusken Noardeast-Fryslân en Dantumadiel te beëinigjen, út en trochdacht besprutsen. De evaluatie en it ympactûndersyk, útfierd troch bureau Lysias, konkludearren dat de gearwurking net de beoogde foardielen oplevere. "It is eins in triest ein fan de gearwurking dy't wy oait begûn binne mei it idee fan ien krêftige organisaasje," sa sei André Hover, dy't de presintaasje oer de ûntflechting fersoarge.De sintrumregeling, dy't sûnt 2015 fan krêft wie, hie as doel om de amtners fan beide gemeenten te bûndeljen. Lykwols, de evaluatie die út dat beide gemeenten gjin takomst mear seagen yn dizze foarm fan gearwurking. "De foardielen dy't wy foarôf beoogden, waarden net realisearre," ferklearre wethâlder Johannes Kramer.
Tidens it debat waarden soargen útsprutsen oer de persoanele gefolgen fan de ûntflechting. De ûndernimmingsried hie oandachtspunten en riziko's beneamd, benammen mei betrekking ta de persoanele gefolgen. "Wy wolle sa folle mooglik nei in frijwillige oergong fan personiel," benadrukke de hear Verbunt, ferantwurdlik foar de persoanelsaken.
De ried frege har ôf oft it net ûneffisjint wie om earst te ûntflechtsjen en dêrnei wer op bepaalde gebieten gear te wurkjen. "Wêrom soe je dat kontinuïtearje?" frege riedslid Halbesma fan it CDA. Wethâlder De Vries antwurde dat der yn de nije situaasje miskien romte is foar gearwurking op spesifike gebieten, lykas húshâldlik ôffalynsamling en gemeentewurk, mar dat dit soarchfâldich ôfwoegen wurde moat.
De provinsje spilet in begeliedende rol yn it proses, mar hat har fierder net ynhâldlik útlitten oer de ûntflechting. De foarbereidings foar de ûntflechting binne yntusken begûn, mei as doel dat beide gemeenten per 1 jannewaris 2024 selsstannich fierder kinne. De finansjele gefolgen wurde noch neier bepaald yn in op te stellen opheffingsplan.
Mei it beslút om de sintrumregeling op te heffen, sette Noardeast-Fryslân en Dantumadiel in punt efter in gearwurking dy't oait begûn is mei hege ferwachtingen, mar úteinlik net de winske resultaten oplevere.
Samenvatting
It riedsfoarstel fan de gemeente Noardeast-Fryslân hat betrekking op it jaan fan tastimming foar it opheffen fan de sintrumregeling tusken de gemeenten Noardeast-Fryslân en Dantumadiel. Nei in evaluatie fan de gearwurking en in ympaktûndersyk troch bureau Lysias, is konkludearre dat de sintrumregeling net genôch mearwearde biedt. It rapport fan it ympaktûndersyk is offisjeel foar kennisname oannommen en de ried wurdt frege it kolleezje tastimming te jaan foar it opheffen. Alhoewol't de ûntflechting risiko's meibringt, binne dizze yn kaart brocht en ôfweage. De finansjele gefolgen wurde neier bepaald yn in op te stellen opheffingsplan. De foarbereidings foar de ûntflechting begjinne, sadat beide gemeenten per 1 jannewaris 2024 selsstannich fierder kinne. It beslút is nommen yn de riedsfergadering fan 23 juny 2022.
-
Analyse van het document
Analyse van het Raadsvoorstel: Opheffen Centrumregeling
Titel en Samenvatting:
Het voorstel betreft het "Verlenen toestemming opheffen centrumregeling" in de gemeente Noardeast-Fryslân. Het raadsvoorstel vraagt de raad om formeel kennis te nemen van het impactonderzoek en het college toestemming te geven om de centrumregeling op te heffen. Na evaluatie en een impactonderzoek door bureau Lysias, is geconcludeerd dat de samenwerking onvoldoende meerwaarde biedt. De raad moet toestemming geven voor de opheffing, waarna een opheffingsplan wordt opgesteld. De ontvlechting moet per 1 januari 2024 voltooid zijn.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig. Het bevat een samenvatting van de evaluatie en impactonderzoek, de argumenten voor opheffing, en de financiële en organisatorische consequenties. Echter, gedetailleerde financiële gevolgen worden pas in een later op te stellen opheffingsplan uitgewerkt.
Rol van de Raad:
De raad moet formeel kennisnemen van het impactonderzoek en toestemming verlenen aan het college voor de opheffing van de centrumregeling. Dit is een belangrijke stap in het besluitvormingsproces.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen of zij instemt met de opheffing van de centrumregeling, rekening houdend met de voor- en nadelen zoals gepresenteerd in het impactonderzoek. Dit omvat het afwegen van de risico's en de impact op de betrokken gemeenten.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is specifiek en tijdgebonden, met een duidelijke planning voor de opheffing. Echter, het is minder meetbaar en realistisch omdat de financiële consequenties nog niet volledig zijn uitgewerkt. Er zijn geen duidelijke inconsistenties, maar de financiële details ontbreken.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om het rapport formeel voor kennisgeving aan te nemen en het college toestemming te verlenen om de centrumregeling op te heffen.
Participatie:
Het impactonderzoek is in samenwerking met de organisatie tot stand gekomen en de uitkomsten zijn gepresenteerd aan medewerkers, de OR, en de raden van beide gemeenten. De OR heeft advies uitgebracht, wat bij het voorstel is gevoegd.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als relevant onderwerp in dit voorstel.
Financiële Gevolgen:
Er is een ruwe inschatting van de financiële consequenties gegeven in het impactonderzoek. De definitieve financiële gevolgen worden uitgewerkt in een opheffingsplan. Er wordt voorgesteld om een bestemmingsreserve op te nemen bij het bestemmen van het rekeningsresultaat 2021 om deze consequenties te dekken.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Ontvlechting Centrumregeling Impactonderzoek Bureau Lysias Financiële consequenties Bestemmingsreserve Opheffingsplan Samenwerking OR (Ondernemingsraad) BestuurscommissieVerfijning van de zoekopdracht: